Het Wiel van Sam
Tsja. Hoe ga je je met zo’n Nederlandse achternaam nou eens ‘branden’!?
In Het Wiel van Sam neem ik je mee in mijn wereld. Ik schrijf op LinkedIn (kijk maar) onder deze noemer. Mijn (alsmaar draaiende) wiel symboliseert mijn brein. Mijn marketingbrein. Enerzijds héél fijn, anderzijds bloedirritant.
Moet je jezelf eens voorstellen dat je op vakantie gaat. Dat zou, vanaf het moment dat je twee hartkloppingen hebt overleefd omdat je je paspoort dacht te vergeten, een relaxte beleving moeten zijn zonder al te veel werkgedachten.
Je komt aan op het vliegveld, en na die ellendige rij voor de douane en de verveelde blik van de douanemedewerkster vind je nog een paar lege plekken in de vertrekhal.
Zit je net. Moet je naar het toilet.
“Waar is het toile… ah, daar!”,
een bordje wijst jouw brein de weg.
Dan heb je een aantal type mensen (zonder vooroordeel):
- Oortjes in, loopt als een zombie richting toilet.
- ‘Oeh, nog zo’n mooie aanbieding…’ mensen.
- Mensen-scannend richting het toilet.
- ‘Oh, dit had ook zo gekund. Oh, dit is gaaf gedaan. Ho!–hier kan ik ook wat mee doen!’-mensen.
Jep.. That’s me. Nummertje 4.
O-ve-ral en altijd lijkt mijn brein aan te staan. Non-stop zoekende naar slimmer, sneller en efficiënter en een stapje beter.
In Het Wiel van Sam schrijf ik daarom over:
- Tools
- Het brein
- Marketing
- Merkstrategie
- Zelfontwikkeling
- Gedragsbeïnvloeding
- Mijn ervaringen als spreker
Dus. Heb je ambitie om te groeien–op welk vlak dan ook: ik kan je niks garanderen. Maar onder het mom ‘iemand, al is het maar 1%, vooruithelpen’ nodig ik je toch uit om mij te volgen op LinkedIn!