LinkedIn Automation. Tricky, maar waardevol. Ik gebruik Dripify hiervoor.
In ruil voor jouw e-mail adres leg ik je in 10 minuten uit hoe jij waardevolle en doelgerichte volgers krijgt om je LinkedIn profiel te laten groeien:
"*" geeft vereiste velden aan
Mijn visie op LinkedIn Automation
Heel eerlijk β ik ben niet van de hele uitgebreide LinkedIn Automation flows.
Je kent ze vast wel: die standaard:
βHoi [naam], ik zie dat we allebei werkzaam zijn in [werkgebied]. Ik connect graag met je.β
en dan vervolgens een lap tekst als verkooppraatje toegestuurd krijgen.
β’ In mijn ogen is dat geen kwalitatieve connectie.
Ik stel vrijwel altijd een vraag aan een nieuwe connectie die te maken heeft met zijn/haar werkzaamheden, profiel of communicatiestijl.
Sinds mijn activiteit op LinkedIn vanaf januari 2024 is mijn netwerk met 350 connecties gegroeid.
Addertje onder het gras: ik paste hier wel LinkedIn Automation voor toe. In de video hierboven en de tekst hieronder leg ik je uit hoe ik Dripify β de veilige LinkedIn Automation Tool die ik gebruik β als een trouwe assistent doelgericht mensen naar mijn profiel krijgt.
Ik zet LinkedIn Automation in voor profielbezoeken en interacties
Voor mij draait het om de kunst van het verbinden. Automatisering helpt mij om zichtbaarder te worden, om meer profielbezoeken te krijgen, en om interacties op mijn berichten te stimuleren β maar dat is het dan ook.
Uitnodigingen stuur ik zelf, en DMβs idem.
Zoals gezegd ben ik nog niet lang actief bezig met LinkedIn. Maar deze strategie werkt goed voor mij. Nu vraag je je vast af: wΓ‘t doe je dan? Lees mee:
LinkedIn Automation begint voor mij bij het scrapen
Scrapen is het ophalen van informatie van een website, en deze exporteren naar ander bestand. Bijvoorbeeld een Excel-bestand. De tool die ik hiervoor gebruik is een Google Chrome-extensie genaamd DataMiner. Deze kun je installeren in jouw Google Chrome, even een account aanmaken of inloggen met Gmail en je bent er.
OkΓ©, dat is gelukt. En nu?
Mijn tactiek: mensen benaderen die eerder interesse toonde, bij een ander
Doe met me mee! Stel. Je schrijft een post over recruitment. Je zou dan mensen willen aanspreken die daar iets van vinden, iets mee hebben of geΓ―nteresseerd in zijn. In dit geval navigeer ik naar Jesse Geul (mocht je hem nog niet volgen: doen. Goude content!).
Ik ga naar zijn post, klik op de mensen die hebben geliked:
En vervolgens scrollen we in het venster naar beneden. Je mag best even scrollen. Deze mensen gaan we straks namelijk in een lijst zetten.
Goed. Dat was stap 1. Nu komt het leuke gedeelte:
Scrapen met Data Miner
Klik rechtsboven op het hamertje van Data Miner. Je krijgt dan dit venstertje:
Klik vervolgens op het pennetje. De βRecipe Creatorβ opent dan. Ga vervolgens naar tab 4 βRowsβ.
Klik op de blauwe knop Easy Row Finder. Gebruik op je toetsenbord de nummers 1 en 2 om de βrijenβ te identificeren.
Je ziet nu dat de rijen geΓ―dentificeerd zijn. Wat je nu gaat doen is de kolommen in het Excel bestand aanduiden. Bijvoorbeeld Kolom 1 = Naam. Kolom 2 = LinkedIn URL. In dit geval hebben we alleen URLβs nodig voor deze LinkedIn automatisering. Navigeer je naar kolom 5 βColsβ, en daarna op de blauwe knop βEasy Column Finderβ.
Nu heb je de toets βCβ nodig op je toetsenbord. In kolom 1 (Naam) gaan we met onze muis over de naam en klik je op toets C. Dan wordt de naam geΓ―dentificeerd.
Vervolgens klikken we op βAdd New Columnβ en weer op de blauwe knop. Nu gaan we βURLβ aantikken bovenin, want we willen de LinkedIn Profiel URL achterhalen.
Navigeer weer naar je Likers-lijst en ga met je muis over verschillende elementen en toets op C totdat je rechts de LinkedIn URL tevoorschijn ziet komen. Dan heb je βm voor heel de lijst!
Confirm. En ga naar tab 8 βSaveβ. Klik op βSaveβ en vervolgens op βScrape in Data Minderβ.
Dan opent er een venster. Je klikt daar op βScrapeβ en vervolgens komt er een Download-knop die je aan kunt klikken. Nu heb je al je data in een .csv bestand zitten! Die gaan we in Dripify LinkedIn Automation tool laden.
Dripify is de veilige LinkedIn Automation Tool die ik gebruik
Dripify is een tool die ik gebruik om mijn LinkedIn Automation uit te voeren. Wat ik ga doen met de lijst(en) die ik scrape: ik ga profielen laten bezoeken. Niet zomaar, random. Ik stuur ook geen uitnodigingen vanuit daar. Wat ik doe: per type post, in een bepaald thema/onderwerp, ga ik na welke creator daarover heeft gepost. Deze mensen, degene die interactie met de post hebben gehad, ga ik in de 2 dagen na het plaatsen van mijn bericht βbezoekenβ. Reden: zij gaan terugkijken. En ja, dan zien ze (hoogstwaarschijnlijk) een relevant bericht. Hierdoor neemt de kans op (1) interactie en (2) volgen enorm toe.
"*" geeft vereiste velden aan